الزام به رعایت پروتکل های بهداشتی

با توجه به اینکه بیماری کوید 19 همچنان وجود دارد ، درمانگاه تخصصی داخلی هدی تدابیر جدی تری برای جلوگیری از شیوع این بیماری و حفظ سلامت پرسنل خویش اتخاذ نموده که شامل موارد زیر می باشد:
1 همه مراجعه کنندگان به خصوص مددجویان دیالیز هنگام ورود به درمانگاه باید دمپایی های آبی رنگ پوشیده و کفش های خود را داخل کیسه پلاستیکی در قفسه کفش ها قرار دهند.( هنگام ورود به بخش دیالیز دمپایی های آبی خارج شده و دمپایی های سفید پوشیده می شود).
2 در هر جلسه، از دیالیز گان های آبی رنگ بین مددجویان توزیع می شود که قبل از ورود به بخش دیالیز باید آن را بپوشند.
3 درجه تب مراجعه کنندگان و مددجویان قبل از ورود به بخش گرفته می شود.
4 اسپری حاوی محلول ضد عفونی کننده دست و لباس جلو درب ورودی گذاشته شده که مراجعه کنندگان میتوانند از آن استفاده کنند.
5 هر بیماری که نیاز به همراه داشته باشد، همراه بیمار موظف است گان تهیه کرده و در بخش دیالیز با گان حضور داشته باشد.
6 همه مراجعه کنندگان بدون استثنا باید با ماسک وارد مرکز شوند و در صورت نداشتن ماسک به مددجویان ماسک داده می شود بعلاوه واحد مددکاری درمانگاه در تامین ماسک های مددجویان از طریق خیرین اقداماتی انجام داده و تا کنون تعداد 1500 عدد ماسک رایگان بین مددجویان توزیع نموده است.
7 علاوه بر مراجعه کنندگان و مددجویان دیالیز ، تمامی پرسنل ، موظف اند گان های آبی رنگ که برایشان تهیه شده است را بپوشند ، ماسک و دستکش و محلول دست نیز در اختیار همه پرسنل قرار میگیرد.

در بخش دندانپزشکی:

1 بیشترین تجمع بیماران در بخش دندانپزشکی 2-3 نفر بوده و همراهان و سایر بیماران در لابی منتظر رسیدن نوبت می مانند.
2 نحوه معاینه و طرح درمان نیز هدفمند تر شده است به طور مثال لازمه معاینه بیمار در بخش و روی یونیت دندانپزشکی ، به همراه داشتن عکس می باشد چرا که این امر موجب کاهش مراجعه های مکرر می گردد.
3 تا جای ممکن در هر شیفت 1-2 بیمار پذیرش شده و با فواصل استراحت ، امور درمان همان بیمار انجام میگردد.(کاهش تجمع بیماران)
4 پر کردن فرم غربالگری پیوست شده در پرونده( با مراجعه قبل از دو هفته و پس از دو هفته ، فرم پر شده آبدیت می گردد).
5 در صورت امکان در هر بار ویزیت و درمان جدید، یونیت قبلی به علت پخش ذرات بزاق و تراش دندان ، استفاده نمی شود و بیمار به یونیت جدید منتقل می گردد.
6 در مواردی مثل تراش و ایرفلو از دستیار خواسته می شود که خارج از یونیت باشند(به علت قطرات پخش شده رعایت فاصله مطمئن ضروری است).
7 پرسنل بخش اعم از پزشک و دستیار موظف به پوشیدن گان ، ماسک و دستکش و زدن شیلد و عینک می باشند.